20 kwietnia 2017

Prosto i pysznie- bułeczki orkiszowo kukurydziane


CZEŚĆ!!

Dzień dobry Kochani! Kilka dni temu dodałam przepis na bułeczki z dynią (o TU). Dziś mam dla Was wersję bułeczek do których wykonania potrzebujemy jedynie mąki orkiszowej i kukurydzianej. Efekt? FANTASTYCZNY! Mięciutki, wilgotne- po prostu idealne!

 Ja swoje bułki wykonałam bez dodatku ziaren czy nasion, ale powodem tego było moje zapominalstwo i pośpiech :) Może dobrze się stało gdyż każdy z Nas lubi coś innego, dlatego też wybór dodatków pozostawiam Tobie! Możesz dodać je zarówno do ciasta, jak i posypać nimi wierzch! 

Gorąco polecam i pozdrawiam cieplutko! 


Składniki (2 bułki)
  • 90g Mąki orkiszowej 1850
  • 60g Mąki kukurydzanej
  • 20g Płatków quinoa (można zastąpić jaglanymi)
  • 120g Ciepłej wody
  • 5g Suszonych drożdży
  • 1 Łyżeczka nierafinowanego cukru trzcinowego
  • 1 Łyżeczka soli himalajskiej
  • 1 Łyżka oliwy z oliwek extra virgin 

Mąki przesiewamy (resztki z sitka powstałe po przesiewaniu również dodajemy). Do miski z mąkami dodajemy cukier, sól, drożdże oraz oliwę i wodę. Wyrabiamy ciasto min. 5 minut. Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką, odstawiamy w ciepłe miejsce na min. 1 godzinę . Po tym czasie ciasto ponownie wyrabiamy, dzielimy na pół i formujemy dwie bułki. Smarujemy wierzch oliwą, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 40 minut. Piekarnik rozgrzewamy do 210 stopni Celsjusza. Bułeczki pieczemy ok. 15 minut. Studzimy w piekarniku i gotowe! 


SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz