08 kwietnia 2017

Cauli-Nuggets czyli kotleciki z kalafiora


CZEŚĆ!

Dzień dobry w sobotę! Jakieś plany na weekend? Ja mam jeden nadrzędny- muszę nadrobić zaległości "uczelniane", które powstały w trakcie pisania drugiej części pracy. Nie jest to może najciekawsze zajęcie, ale patrząc za okno to w sumie może być...

 Niestety pogoda nie jest już tak wiosenna jak przed tygodniem, więc jedyne wyjście jakie planuję to przebieżka. Moje zatoki nie będą zadowolone ponieważ nadal są w kiepskiej formie i pewnie wolałyby zostać w domu, ale mnie już nosi, gdyż ostatni tydzień był bardzo mało aktywny ze względu na chorobę.

Mam dla Was przepis na nuggets'y z kalafiora- są mięciutkie i przepyszne. Podałam z topinamburem zamiast zimniaków, chipsami z cukinii i sałatką z rukoli i pomidora, całość polałam jogurtowym sosem czosnkowym. Wyszło SUPER! Polecam i życzę dużo słoneczka!



Składniki (porcja ze zdjęcia)
  • Ok. 300g Kalafiora, ugotowanego na parze i zblendowanego na gładką masę
  • 2 Łyżki tahini
  • 45g Mąki z ryżu brązowego
  • Kilka łyżek płatków drożdżowych
Przyprawy
  • ½ Łyżeczki pieprzu czarnego
  • ½ Łyżeczki kurkumy
  • ½ Łyżeczki soli himalajskiej
  • 1 Łyżeczka czosnku suszonego
  • 1 Łyżeczka cebuli granulowanej
  • Szczypta papryki wędzonej
Wszystkie składniki dokładnie łączymy z przyprawami za pomocą dłoni. Lepimy małe kotleciki i odstawiamy je na min. 30 minut do lodówki. Po tym czasie pieczemy po ok. 15minut z każdej strony w temperaturze 190 stopni Celsjusza

Podałam z:
  • Topinamburem obgotowanym i podsmażonym na łyżce oleju kokosowego z cebulką przyprawionym szczyptą soli, pieprzu, czosnku oraz kurkumy,
  • Chipsami z cukinii obtoczonymi w płatkach drożdżowych, szczypcie pieprzu oraz soli
  • Rukolą z pomidorami i jogurtowym sosem czosnkowym


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz