13 kwietnia 2017

Batatowe brownie 5-składnikowe


CZEŚĆ!

Dzień dobry Kochani! Jak już niejednokrotnie wspominałam bataty czyli słodkie ziemniaki to jedne z moich ulubionych warzywa. Nie przepadam za słodkościami i gdybym miała do wyboru zjeść deser czy obiad to z pewnością wybrałabym obiad. Wyjątek stanowi u mnie właśnie batat- uwielbiam jego słodki smak! I to on jest królem dzisiejszego przepisu! 


Mam dla Was batatowe brownie z pięciu składników! Wyszło mięciutkie i pyszne. Spokojnie da się je pokroić bez większych uszczerbków. Z podanych składników otrzymamy 4 kawałeczki w sam raz na raz dla dwóch osób ;). Wykonanie to "bułka z masłem", a składniki potrzebne do jego przygotowania są ogólnodostępne!. Moim zdanie najlepsze na drugi dzień, ale to już zależy od gustu. Życzę Wam miłego dnia i dużo słoneczka!


Składniki
  • 340g Batatów, ugotowanych na parze w skórce, po czym obranych najcieniej jak to możliwe i wystudzonych
  • 40g Mąki kokosowej
  • 15-20g Kakao
  • 3-4 Łyżeczki ulubionego płynnego słodziła- u mnie melasa z karobu + do polania wierzchu
  • 2 Garście orzechów włoskich
Batata blendujemy na gładką masę. W misce łączymy puree z batata, mąkę, kakao, melasę oraz drobno posiekane orzechy.  Masę formujemy w kwadracik, smarujemy wierzch melasą i posypujemy resztą orzeszków. Pieczemy w temperaturze 200 stopni Celsjusza przez ok. 35 minut. Po wyjęciu polewamy melasą i studzimy. 

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz