08 czerwca 2017

Curry kalafiorowe z zieloną fasolką szparagową


DZIEŃ DOBRY!!

Cześć Kochani! Ostatnio na blogu był przepis na kalafior pieczony w całości (KLIK). Dziś przygotowałam dla Was kolejną propozycję na wykorzystanie tego cudownego warzywa. Tym razem będziemy go dusić w celu uzyskania cudownego curry.

Dodatkowo w przepisie wykorzystujemy zieloną fasolkę szparagową, na którą sezon dopiero co się rozpoczął oraz groszek zielony (użyłam z puszki). W celu uzupełnienia białka w przepisie znajdziemy tofu- ja użyłam tofu z czosnkiem, ale w tym przypadku wybór należy do Was!

Curry podajemy koniecznie z ryżem- u mnie pełnoziarnisty jaśminowy, ale każdy pełnoziarnisty będzie ok! Ja zbieram się na kolejny egzamin (czwarty w tym tygodniu...) a Wam życzę spokojnego dnia!



Składniki
  • 1 Kalafior, podzielonego na różyczki
  • 200g Zielonej fasolki szparagowej, opłukanej z odciętymi główkami
  • 3 Pomidory malinowe, opłukane i pokrojone w kostkę
  • 100g Zielonego groszku zielonego (jedna mała puszka)
  • 300ml Mleka kokosowego
  • Kilka różyczek brokuł
  • 1 Duża cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • Plaster imbiru o grubości ok. 1 cm, drobno posiekany
  • 2 Ząbki czosnku, rozgniecione drobno posiekane
  • 2 Łyżki nierafinowanego oleju kokosowego
  • Pęczek pietruszki
  • Kostka ulubionego tofu, pokrojona w kostkę

Przyprawy
  • 1 Łyżeczka nasion kolendry
  • 1 1 Łyżeczka kminu rzymskiego całego
  • 1 Łyżeczka przyprawy curry
  • 2 Łyżki płatków drożdżowych (można dodać więcej a można wcale nie dodawać, jeśli akurat nie macie)
  • Szczypta soli himalajskiej (jeżeli tak jak ja posiadacie przyprawę curry bez soli)

Wykonanie

Na patelni rozgrzewamy olej, dorzucamy cebulę, czosnek, imbir oraz nasiona kolendry i kminu, podsmażamy wszystko do momentu, aż cebula zeszkli się. Następnie dorzucamy pomidory i dusimy do miękkości. Gdy z pomidorów powstanie płyn dodajemy kalafior. brokuł oraz fasolkę i dusimy całość, mieszając co jakiś czas do momentu, aż kalafior zmięknie (jednak nadal pozostanie jędrny- ok. 10-15 minut). Następnie dodajemy mleko kokosowe, przyprawy i tofu. Mieszamy dokładnie do połączenia i podduszamy całość przez ok. 3 minutki. Dodajemy posiekaną pietruszkę i gotowe!

SMACZNEGO!

1 komentarz:

  1. Dawno nie jadłam curry :) Super opcja!
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń