18 maja 2017

Pierogi z tofu i brokułami- wegańskie i pełnoziarniste


CZEŚĆ!!

Dzień dobry Kochani! Ostatnio znów dopadł mnie absolutny brak czasu- wiadomo sesja coraz bliżej....a jakby tego było mało mam w tym roku obronę pracy dyplomowej. Oznacza to zatem, że w niektóre dni mam mniej czasu na gotowanie. Jednak wiecie co? Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło! Mianowicie zauważyłam, że kiedy robię coś " na spontanie" zawsze wychodzi EXTRA!!

I tak też było ostatnio- zupełnie nie miałam pomysłu co przygotować na obiad. A w związku z tym, że jestem "kolekcjonerką mąk" pomyślałam, że znów zrobię pierogi. Pamiętam, że kiedyś robienie "uzdrowionych" pierogów kończyło się wielkimi porażkami. Natomiast teraz to sama przyjemność!

Te z dzisiejszego przepisu zachwyciły mnie swoim smakiem! Są nieziemskie- przepyszny farsz z tofu i brokułów w orkiszowo-owsianym cieście, które wykorzystujemy maksymalnie (wałkujemy resztki z wykrawania pierogów do momentu, gdy ciasta braknie). Samo ciasto wykonałam z dodatkiem czosnku niedźwiedziego- wyszło wspaniałe! Po prostu musicie tego spróbować. Gorąco polecam i życzę Wam pięknego dnia!



Ciasto (12 mini pierożków)
  • 30g Pełnoziarnistej mąki orkiszowej 
  • 20g Pełnoziarnistej mąki owsianej 
  • 25g Ciepłej wody 
  • 1 Płaska łyżeczka soli himalajskiej 
  • 1 Łyżka suszonego czosnku niedźwiedziego/natki pietruszki 

Składniki łączymy i zagniatamy ciasto (ok. 5 minut- gdyby ciasto traciło wilgotność zwilżamy palce w wodzie)

Farsz
  • Ok. 70g tofu z bazylią 
  • 7 Różyczek brokuł, ugotowanych na parze (do miękkości) lub w wodzie 
  • Szczypta soli himalajskiej, pieprzu 
  • 1 Łyżeczka suszonego czosnku 

Brokuł, tofu oraz przyprawy blendujemy na gładką masę. 

Ciasto wałkujemy na delikatnie podsypanym mąką blacie, wykrawamy kółeczka, nakładamy farsz i wrzucamy na wrzątek. Po wypłynięciu na powierzchnie gotujemy 2 minutki i łowimy. Podajemy np. z jogurtem i szczypiorkiem. Gotowe!


SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz