15 listopada 2016

Coraz bliżej święta...


Cześć!

Kochani święta tuż tuż, pomyślałam zatem, że to najwyższa pora zacząć powolutku dodawać przepisy, na świąteczne potrawy! Uwielbiam święta, a teraz kiedy prowadzę blog cieszę się na nie jeszcze bardziej, gdyż mam większą motywację do gotowania/pieczenia!
Odnoszę wrażenie, że w tym roku zarówno w sklepach jak i telewizji wcześniej, aniżeli w poprzednich latach rozpoczęła się "kampania świąteczna". Mnie to jak najbardziej odpowiada, a jakie jest Wasze zdanie?


Dziś mam dla Was przepis na WYŚMIENITY bigos...mogłabym go jeść codziennie. Mięso, które bigos zawiera w oryginalnej wersji  przepisu według "receptury naszych babć" zastępujemy tofu. To, którego użyłam sprawdziło się idealnie, ale równie smaczne będzie tofu wędzone. Jeżeli macie domową kapustę kiszoną to punkt dla Was- bigos będzię jeszcze lepszy (mnie niestety się skończyła, ale czym prędzej muszę ją "nastawić", aby była gotowa na święta!


Składniki (jako samodzielne danie dla dwóch osób, lub dodatek do dania głównego dla ok. 5 osób)
  • 400g Kapusty kiszonej (waga po odsaczeniu)
  • 400g Pieczarek (waga po obraniu i usunieciu "nóżek"), umytych i pokrojonych w cieniutkie plasterki- można zetrzeć na tarce o grubych oczkach
  • 140g Koncentratu pomidorowego
  • 100g Suszonych śliwek, bez konserwantów, pokrojonych w paseczki
  • 40g Suszonych grzybów, u mnie podgrzybki, namoczone przez noc w 500ml wody
  • 1 Cebula, pokrojona w kosteczkę
  • 5 Ząbków czosnku, rozgniecionych i drobno posiekanych
  • 2 Łyżki nierafinowanego oleju kokosowego/oliwy z oliwek extra virgin
  • 250g Tofu z papryką/wędzonego, u mnie TAKIE marki NaturAvena, pokrojonego w kosteczkę
Przyprawy
  • 4 Ziarenka ziela angielskiego
  • 4 Ziarenka owocu jałowca
  • 4 Listki laurowe
  • Szczypta pieprzu cayenne
  • 2 Szczypty papryki wędzonej
  • 1 Łyżka sosu sojowego
Wykonanie
  1. Do garnka przekłądamy grzyby wraz z wodą, w której się moczyły, dodajemy kapustę bez zalewy i całość gotujemy przez 1 godzinę
  2. Na dnie garnka rozgrzewamy olej i dodajemy cebulę, czosnek, ziele angielskie, owoce jałowca oraz liście laurowe, podsmażamy przez ok. 3-4 minuty
  3. Następnie dodajemy suszone śliwki i mieszamy, kiedy z garnuszka poczujemy śliczny zapach śliwek (ok. 1 minuta) dodajemy pieczarki i całość dusimy do miękkości pieczarek
  4. Gdy pieczarki będą miękkie dodajemy odczedzoną kapustę z grzybami, koncentrat pomidorowy i całość dusimy ok. 8 minut
  5. Następnie dodajemy tofu, mieszamy, dusimy ok. 7 minut mieszając od czasu do czasu, wyłączamy palnik. Gotowe!
SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie, choć ja generalnie za bigosem nie przepadam ;)
    Ten przedświąteczny szał to chyba dlatego, że w tym roku pierwsza niedziela adwentu też bardzo wcześnie wypada :) I choć zazwyczaj narzekam na zbyt wczesne świąteczne szaleństwo, to w tym roku jakoś dziwnie mnie cieszy :) Już się nie mogę doczekać grudnia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym nie pomyślałam, ale masz rację- może to właśnie przez tę pierwszą niedzielę adwentu tak wcześnie się wszystko "rozkręca". Ja również nie mogę się doczekać grudnia. Pozdrawiam :D

      Usuń