05 listopada 2016

Nocny chleb orkiszowy z płatkami jaglanymi i owsianymi



Cześć!

Dziś mam coś dla tych, którzy nie lubią bądź nie mają czasu na długie siedzenie w kuchni, a chcieliby zjeść "coś zdrowszego". Osobiście chleb jem tylko i wyłącznie wtedy, kiedy na prawdę nie mam czasu na posiłek np. gdy mam cały dzień zajęć na uczelni i żadnego okienka. Wówczas chleb z domową pastą (na którą przepis wkrótce się pojawi) + koktajl z góry warzyw daje mi możliwość zjedzenia czegoś pożywnego w ciągu kilkunastu minut, które mam na przejście z jednego budynku do drugiego.


Dodatkowo przepis, który dla Was przygotowałam jest przepisem ekspresowym- wystarczy wszystko połączyć, wstawić na noc do lodówki a rano upiec- proste? Bardzo! 
Efekt?- wspaniały, mięciutki chlebek z chrupiącą skórką, długo utrzymujący świeżość. 
Zdrowy i pożywny, idelany do lunchboxa!


Składniki  (mała keksówka o długości 20cm)
  • 300g Mąki orkiszowej
  • 60g Płatków jaglanych
  • 50g Płatków owsianych drobnych, użyłam enerBiO z Rossmana
  • 265ml Letniej wody
  • 1 Łyżeczka soli himalajskiej
  • 2 Łyżeczki nierafinowanego cukru
  • 8g Suszonych drożdży
  • Czarnuszka
  • Słonecznik, do posypania
Wykonanie
  1. Wszystkie składniki zaganiatamy na ciasto i przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia
  2. Wstawiamy na noc do lodówki
  3. Pieczemy w 190 stopniach Celsjusza przez ok. 40 minut, Studzimy i gotowe!
SMACZNEGO!


2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie mięciutkie chleby, a najchętniej zjadłabym taki z masłem i dżemem lub miodem, wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń