23 listopada 2016

Risotto z kasztanami i migdałami



Cześć!

Przy okazji przepisu na bigos (klik) wspominałam, że w telewizji nie brak reklam świątecznych, ale to co spotkałam będąc w sobote w galerii przyprawiło mnie o niemały szok...



Nie był to szok związany z pięknymi ozdobami jakimi galeria była przystrojona- już od kilku lat wszystkie centra handlowe są "ubrane na święta" stosunkowo wcześnie, ale nie spodziewałam się, że 19 listopada nie usłyszę w sklepie piosenki innej, aniżeli świątecznej... Pamiętam, że dwa lata temu piosenki świąteczne puszczano od  20 grudnia  (bardzo mnie to smuciło, gdyż uwielbiam je słuchać), rok temu ów piosenki "leciały"mniej więcej tydzień przed świętami... niemałe zatem było moje zdziwienie, gdy wychodząc z samochodu na parkingu podziemnym usłyszałam "All I Want For Christmas Is You". Uśmiechnęłam się pod nosem, ale pomyślałam, że to pewnie tylko na parkingu. Jednak, gdy wjechałam na górę przekonałam się, że to nie tylko na parkingu lecz na terenie całej galerii.... Zdumieniu nie było końca, gdy usłyszałam "Marvin Gaye"...które zostało szybciutko zmienione na  "Jingle Bells Rock"- chyba osoba zajmująca się muzyką przysnęła. Przyznam szczerze, że cieszy mnie to bardzo, gdyż miło jest pospacerować po galerii przy muzyce, którą lubimy. Na szczęście nie działam impulsywnie i podchodzę z dystansem do całego świątecznego szaleństwa- spaceruję, obserwuję, ale na kupno prezentów jest jeszcze czas.
Poniżej znajdziecie przepis na wspaniałe risotto z kasztanami i migdałami- bardzo polecam!
Miłego dnia Kochani!


Składniki
  • 50g Ryżu brązowego, porządnie opłukanego
  • Garść migdałów, namoczonych przez noc, obranych i pokrojonych (kilka na połówki, kilka na ćwiartki)
  • 7-8 Kasztanów jadalnych, obranych ze skorupki i włókien, pokrojonych w kosteczkę
  • Garść rodzynek (u mnie królewskie firmy Makar)
  • 1/3 Łyżeczki gałki muszkatałowej
  • Mleko migdałowe
Wykonanie
  1. W małym garnuszku łączymy wszytkie składniki i podlewamy mlekiem do przykrycia
  2. Całość gotujemy na mały ogniu do momentu, aż ryż oraz kasztany i migdały będzię miękki- regularnie podlewamy mlekiem jak w przypadku zwykłego risotto oraz mieszamy drewnianą łyżką, aby ryż nie przywarł do dna. Gotowe!
SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz