09 listopada 2016

Kiedy ostatnio jadłam makaron...?


Cześć!
Lubicie makaron? Ja bardzo, jednak ze względu na to, iż kasza (która również jest produktem zbożowym) posiada o wiele więcej właściwości odżywczych, a tym samym wspierających nasz organizm, to ona króluje u mnie na stole.
Przyznaje szczerze, że wczoraj zjadłam makaron pierwszy raz od lutego (jeżeli nie stycznia...a nawet grudnia)- tak, tak..dziwne wiem (sama się trochę przeraziłam), ale szkoda mi zamieniać kaszę na makaron, kiedy wiem, że jest ona zdrowsza.

Muszę to jednak zmienić i chociaż raz w miesiącu jeść makaron. W związku z tym, mam dla Was przepis na BOSKIE spaghetti. Użyłam makaronu kukurydzianego, który kupiłam tydzień temu na dziale bezglutenowym w przypływie szaleństwa zakupów. Uważam, że kukurydziany pasuje idealnie do gulaszo-sosu z którym go podałam, mianowicie- dyniowo-batatowo-orzechowy z serową i wędzoną nutką. Oczywiście zamiast makaronu spaghetti możecie użyć penne czy "kolanek". 
Gorąco polecam!


 Składniki (dwie lub bardzo duża jedna porcja, ja zjadłam sama, a jestem drobniutka- jeżeli dwie należy zwiększyć ilość makaronu- sosu wystarczy dla dwóch porcji)

  • ok. 65g Makaronu kukurydzianego (ugotowanego al dente) + łyżka oleju, aby makaron nie kleił się
  • 220g Batata, obranego, opłukanego i pokrojonego w małą kostkę
  • 220g Dyni hokkaido, wypatroszonej, obranej, opłukanej i pokrojonej w małą kostkę- taką samą jak batat
  • Garść jarmużu, opłukanego i pokrojonego na mniejsze listki
  • ok. 100-150ml mleka migdałowego/sojowego/innego orzechowego (bez dodatków)
  • 1 Kopiasta łyżka masła orzechowego
  • 3 Łyżki płatków drożdżowych 
  • 3 Ząbki czosnku, rozgniecione i posiekane
Przyprawy
  • 1/2 Łyżeczki kurkumy
  • 1 Łyżeczka słodkiej papryki czerwonej
  • 1/2 Łyżeczki papryki wędzonej
  • Szczypta pieprzu cayenne
  • Szczypta soli himalajskiej
Przygotowanie
  1. Makaron gotujemy al dente, odcedzamy
  2. Na dno garnka wlewamy niewielką ilość wody i dodajemy czosnek, stawiamy na palnik i podgrzewamy chwilkę potrzącają garnkiem
  3. Gdy woda zacznie wrzeć dorzucamy dynię oraz batata i dusimy do momentu, aż zmiękną, ale nie będą się rozpadać, gdy to osiągniemy- wyciągamy kilka kostek zarówno dyni jak i batata, dodajemy szczyptę soli i dusimy dalej
  4. Gdy warzywa będą już dość miękkie, ściągamy garnek z palnika, dodajemy masło orzechowe oraz płatki drożdżowe i ubijaczką do ziemniaków zganiatamy zawartość garnka na puree. W kubku łączymy mleko i przyprawy, następnie dadajemy 2 łyżki puree i mieszamy do połączenia składników
  5. Wlewamy zawartość kubka do garnka i energicznie mieszamy, stawiamy na palnik i podgrzewamy do "bulgotania", wówczas ściągamy z palnika dodajemy makaron oraz jarmuż, czekamy chwilkę, aż lekko przestygnie i podajemy! Gotowe
SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. pyszny pomysł na makaron :) ja też na co dzień wybieram kaszę, ale np. dziś do pracy zabrałam makaron sojowy który ostatnio bardzo mi posmakował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam właśnie nieotwarty sojowy oraz z groszku i juz od dłuższego czasu sie do nich przymierzam, ale zawsze wybór kaszy mnie od nich odciąga...muszę coś z nimi w końcu zrobić! Pozdrawiam cieplutko! :)

      Usuń