10 lutego 2017

Batatowo-cieciorkowe kotleciki z komosą ryżową


 Kochani!

Dziś miałam ostatni egzamin i póki co jestem WOLNA!😎 W związku z tym nareszcie będę miała trochę czasu na kucharzenie 💪 Dodatkowo mam teraz przerwę międzysemestralną, czyli jeszcze więcej wolnego czasu!! Czas sesji jest bardzo męczący- brak snu nie sprzyja myśleniu, a to z kolei jest niezbędne, aby pozaliczać egzaminy-jednak dopóki nie wpiszą ocen mogę  żyć w nadziei, że zdałam i nie zamartwiać się na zapas.



Mam dziś dla Was przepis na wyśmienite kotleciki. Zrobione z moich ulubionych składników ❤  Cieciorkę i bataty mogłabym jeść codziennie, ale różnorodność jest najważniejsza!!  Do kotlecików uparowałam warzywka- brokuł, kalafior, dynia, burak. Dodatkowo dodałam bio kukurydzę, którą kupiłam w Kauflandzie na przecenie (żal było nie kupić) oraz pomarańcz. Całość polana sosem orzeszkowym (jogurt sojowy + masło orzechowe rozpuszczone w kilku łyżkach niesłodzonego mleka roślinnego) i gotowe! 😍 Prawdziwa uczta! Miłego wieczoru 💚


Składniki
  • 60g Ciecierzycy, (waga przed namoczeniem), namoczonej min. 12 godzin i gotowanej przez min. 1 godzinę
  • 60g Komosy ryżowej, (waga suchej) opłukanej i ugotowanej ze szczyptą mielonej papryki ostrej
  • 200g Batata, (ugotowanego na parze/w wodzie/ upieczonego, obranego tylko z cieniutkiej brązowej powłoczki 
  • 1-2 Łyżki nierafinowanego oleju sezamowego
  • 5 Łyżek płatków drożdżowych 


Przyprawy

  • 2/3 Łyżeczki mielonego kuminu 
  • 2/3 Łyżeczki mielonej kolendry
  • Szczypta gałki muszkatałowej, kurkumy, pieprzu oraz soli himalajskiej
Wykonanie
  1. Ugotowaną ciecierzycę blendujemy z batatem oraz olejem na puree- będzię się kleić
  2. Do masy dodajemy komosę ryżową oraz płatki drożdżowe i łączymy całość za pomocą dłoni, 
  3. Lepimy kotleciki i układamy na kratce wyłożonej papierem do pieczenia, wstawiamy do lodówki na min. 1 godzinę- najlepiej na całą noc 
  4. Pieczemy w temperturze 200 stopni Celsjusza przez ok. 45-50 minut (obrcamy kotleciki po ok. 25 miuntach na drugą stronę
SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. To wygląda przepysznie! Muszę to zrobić.
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń