19 marca 2017

Risotto bolognese


Cześć!

Mamy niedzielę! Wiosna zawitała już chyba na stałe✌ Wczoraj pierwszy raz w nowym roku była burza! 💫 Pomimo, że padał deszcz💧 biegało mi się wczoraj wyjątkowo dobrze 🙌- więcej, wydaje mi się, że był to najprzyjemniejszy bieg w całej mojej biegowej "karierze"💪

W ostatnim poście (o TUTAJ) wspominałam smak dzieciństwa jakim były kopytka. Dziś mam dla Was MEGA PROSTY i MEGA SMACZNY👌 przepis na wegańską wersję dania, które czasem na obiad przygotowywała moja Mama. Pamiętam, że pewnego razu wracając do domu ze szkoły myślałam "ciekawe co Mama zrobiła na obiad" i nagle poczułam zapach tego dania, jak się okazało po wejściu do domu mój nos mnie nie zwiódł! 👃 

Mowa o pomidorowym risotto. Mama robiła je z mięsem mielonym, a ja robię je z soczewicą czerwoną- efekt? Proste i pyszne danie, które jest smaczne zarówno ciepłe jak i zimne, więc śmiało nadaje się do pudełka! Zachęcam do polubienia mnie na facebook i życze pogodnego i aktywnego dnia!💚



Składniki
  • 60g Ryżu pełnoziarnistego basmati, porządnie opłukanego
  • 60g Soczewicy czerwonej, porządnie opłukanej
  • 2 Małe pomidory malinowe, opłukane i pokrojone w ćwiartki
  • 1 Duża cebula czerwona, posiekana w pióra
  • 250g Passaty pomidorowej
  • 1 Łyżka nierafinowanego oleju kokosowego
  • 4 Pomidory suszone, pokrojone w paski
  • Szczypta rozmarynu, oregano, pieprzu
  • Kilka łyżek płatków drożdżowych
  • Woda/bulion do gotowania ryżu (u mnie woda)

Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę, smażymy przez 1-2 minuty po czym dodajemy pomidory pokrojone w ćwiartki oraz szczyptę rozmarynu. Całość smażymy przez kolejne 5 minut.

Następnie dorzucamy ryż i podsmażamy go przez chwilkę. Całość zalewamy bulionem/wodą, patelnie przykrywamy i gotujemy ryż uzupełniają wodę w trakcie gotowania. Ryż gotujemy ok. 30 minut.

Następnie dorzucamy soczewicę, dolewamy bulion/wodę i gotujemy do wchłonięcia przez soczewicę resztę płynu. Dodajemy passatę, pomidory suszone oraz pieprz i oregano, dusimy całość do redukcji wody z passaty (do zgęstnienia- ok 5-10 minut). Dodajemy płatki drożdżowe i mieszamy. Gotowe!




2 komentarze: