20 marca 2017

Pralinki kakaowe z miętą


Cześć!

Pomimo, że dziś zaczęła się astronomiczna wiosna to u mnie za oknem jej nie widać (niestety). Deszcz, wiatr i niska temperatura to jedyne co dziś zaoferowała mi pogoda. Dopiero co wróciłam z uczelni i jestem tak zmęczona, że zaraz położeę się spać.


Jednak zanim to zrobię podrzucam Wam przepis na pralinki, które mojej Mamie posmakowały tak bardzo, że zniknęły w oka mgnieniu. Wykonane z 5 ogólnodostępnych składników, jednak połączenie ich w całość daje coś EXTRA- słodkie i kremowe pralinki kakaowe z nutą mięty! Ich przygotowanie zajmie Ci maksymalnie 10 minut roboty, ale ostrzegam, że znikają o wiele szybciej! Miłego wieczoru J



Składniki
  • 1 Duże, dojrzałe awokado
  • 2-3 Łyżki mąki kokosowej
  • 10 Soczystych daktyli suszonych lub3-4 łyżki syropu daktylowego/z agawy
  • 3 Garście listków mięty
  • Kakao do obtoczenia

Daktyle zalewamy wrzątkiem lub zimną wodą (wówczas trzeba je moczyć min. 1 godzinę)  do przykrycia. Następnie do blendera wrzucamy obrane awokado, daktyle wraz z wodą z moczenia oraz listki mięty, całość blendujemy. Do masy dodajemy mąkę (masa jest mięciutka, ale łatwa w formowaniu). Formujemy kulki i obtaczamy w kakao. Chłodzimy w lodówce min. 1 godzinę i gotowe!

SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. Wyglądają obłędnie! Az trudno uwierzyć, ze są takie proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To prawda- 5 składników, a wyglądają cudnie :D

      Usuń