13 marca 2017

3 x nie czyli bezglutenowe, bezcukrowe, beznabiałowe BOSKIE ciasto kakaowe


Cześć!
 Kochani witam Was w poniedziałek!! Uwielbiam początek tygodnia, gdyż nie umiem wysiedzieć w jednym miejscu, a chodzenie na uczelnie to coś co sprawia mi ogromną przyjemność (pomimo, iż to mój ostatni semestr i roboty mam niemało). Przygotowałam dla Was przepis na ciasto- i to jakie!!! Wilgotne, mięciutkie, kakaowe i po prostu MEGA PYSZNE :) Zrobione bez użycia cukru- słodycz pochodzi jedynie z bananów i mleka ryżowego w którego składzie nie ma cukru- słodkie jest samo w sobie. Ciasto wykonałam z mąk bezglutenowych i oczywiście bez nabiału- jak wszystko na blogu ;) Mojej Mamie bardzo posmakowało i już zapowiedziała, że chce takie na Wielkanoc- to najlepsza rekomendacja! Gorąco polecam i życzę miłego dnia oraz produktywnego tygodnia!!




Składniki suche:
  • 50g Mąki jaglanej
  • 50g Mąki kukurydzianej
  • 50g Mąki z ryżu brązowego
  • 50g Mąki kokosowej
  • 50g Kakao
  • 1 Łyżka budyniu waniliowego bez cukru
  • ½ Łyżeczki proszku do pieczenia
  • ¼ Łyżeczki sody oczyszczonej


Składniki mokre:
  • 4 Łyżki oleju kokosowego
  • 3 Banany, rozgniecione + 1 banan do środka
  • 1 Łyżeczka aromatu waniliowego          
  • 270ml Mleka ryżowego, w temperaturze pokojowej (użyłam mleka marki SCOTTI- które polecam, gdyż nie posiada cukru dodanego, a jest bardzo słodkie!)


Wykonanie
  1. Składniki suche łączymy w misce i przesiewamy
  2. Składniki mokre traktujemy blenderem w celu uzyskania gładkiej masy
  3. Do składników mokrych dodajemy suche i dokładnie łączymy za pomocą miksera
  4. Do foremki wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy połowę masy, po środku układamy banana i dodajemy resztę masy
  5. Pieczemy w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 45-50 minut
  6. Studzimy w piekarniku
  7. Możemy zjeść ciepłe, ale będzie się kruszyć, najlepiej schłodzić przez kilka godzin w lodówce- wówczas idealnie się kroi! 

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz