27 marca 2017

Ekspresowy krem z dyni


Cześć!

Witajcie w ten piękny dzień! Ja właśnie wróciłam z uczelni i już biorę się do pracy! Dziś mam dla Was szybki przepis na krem z dyni, który robi się sam!

Dynia niestety kończy się już w sklepach, więc jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście to koniecznie kupcie choć jedną, pokrójcie i do zamrażalnika! Oczywiście można powiedzieć "przecież na tackach w sklepie jest cały rok" Tylko czy mamy pewność, że nie są to tzw. "odzyski"- czyli kawałki dyni, która zaczynała gnić?

Myślę, że nie warto ryzykować zdrowiem i zamrozić tę co do której mamy pewność, że nie jest zgnita, a co gorsze spleśniała- gdyż pleśń rozwija się w całym owocu/warzywie pomimo, iż znajduje się w tylko jednym miejscu.

Dość już o tym gniciu! Na dole jak zwykle przepis, a ja przesyłam Wam moc pozytywnej energii na cały tydzień! Buziaczki :D


Składniki
  • 100g Marchewki, obranej i pokrojonej w plasterki
  • 150g Jabłek obranych i pozbawionych pestek
  • 200g Dyni piżmowej, pokrojonej w kostkę
  • 1 Duża cebula, pokrojona w kosteczkę
  • ½ Łyżeczki soli himalajskiej oraz pieprzu (lub więcej wedle uznania)
  • ¼ Łyżeczki cynamonu cejlońskiego
  • 1 Łyżka nierafinowanego oleju kokosowego


Na dnie garnuszka rozgrzewamy olej i podsmażamy na nim cebulę. Po 1-2 minutach dodajemy dynię, jabłka oraz marchew i zalewamy wodą do pokrycia. Gotujemy całość do miękkości. Pod koniec dodajemy przyprawy i blendujemy na gładką masę. Gotowe!
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz