02 września 2016

Bakłażan w pomidorach


Kochani!

Dziś bardzo prosty przepis- mówi się, że "mniej znaczy więcej" i tak też jest w tym przypadku.
Potrzebujemy głównie bakłażana, którego uwielbiam, ale przyznam szczerze, że nie zawsze tak było..


Dlaczego?

Było z nim podobnie jak z daniem w stylu chińskim. Mianowicie- bakłażana pierwszy raz jadłam w 2014r. nad Bałtykiem, kiedy to w polomarkecie nie znalazłam cukinii, którą koniecznie chciałam zjeść na obiad i w zamian kupiłam bakłażana. Był to duży błąd, gdyż nie miałam tam internetu i nie wiedziałam, że aby nie był gorzki trzeba go uprzednio posolić i odstawić. Najadłam się wówczas ohydnie gorzkiego bakłażana i postanowiłam, że już nigdy więcej go nie tknę!
Do czasu, kiedy w styczniu tego roku, w sklepie nie znalazałam niczego ciekawszego na obiad i stwierdziłam, że dam mu jeszcze jedną szansę. Poczytałam troszkę, przygotowałam go i...... zachwyciłam się jaki jest wspaniały!
Od tego czasu jem go bardzo często i jestem jego wielką fanką.

Zapraszam na przepis!

Przepis
Łączny czas przygotowania Czas duszenia Ilość porcji
ok. 40 minut + 12 godzin (moczenie i gotowanie ciecierzycy 20 minut 1 - 2


Składniki
  • 500g Bakłażana
  • 250ml Przecieru pomidorowego
  • 55g Ciecierzycy
  • 70g Tofu
  • 1 Cebula
  • 3 Ząbki czosnku
  • 2 Łyżki nierafinowanego oleju kokosowego
Przyprawy 
  • 1 Łyżka curry
  • 1 Łyżeczka gałki muszkatałowej
  • 1 Łyżka kurkumy
  • 1 Łyżka świeżo mielonych ziaren kolendry
  • 1 Łyżka rozmarynu
  • 1 Łyżka natki pietruszki
  • Szczypta pieprzu (według gustu)
  • Szczypta soli himalajskiej (według gustu)

Wykonanie
  1. Ciecierzycę płuczemy, moczymy przez 12 godzin, gotujemy przez ok. godzinę do miękkości
  2. Czosnek obieramy, zgniatamy i pozostawiamy na min. 10 minut
  3. Bakłażana kroimy w kostkę i pozbywamy się goryczy (poprzez  posolenie go solą himalajską i odstawienie na ok. 10 minut, następnie dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą i osuszamy papierowym ręcznikiem)
  4. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę
  5. Na dnie garnuszka rozgrzewamy olej
  6. Na rozgrzany olej wrzucamy cebulę oraz czosnek, przykrywamy i od czasu do czasu mieszamy
  7. Gdy cebula zacznie się rumienić dorzucamy currry, kolendre oraz rozmaryn, podsmażamy przez chwilkę- uwaga, aby nie przypalić przypraw
  8. Do garnka wlewamy przecier pomidorowy, mieszamy
  9. Dodajemy resztę przypraw oraz bakłażana, dusimy przez 15 minut od czasu do czasu mieszając (w razie potrzeby podlewamy wrzątkiem)
  10. Po 15 minutach dodajemy płatki drożdżowe, ciecierzycę oraz tofu, dusimy jeszcze przez 5 minut. Gotowe!

SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz