25 sierpnia 2016

Warzywa w chińskim stylu



Kochani!

W związku z tym, iż w biedronce odbywa się właśnie tydzień azjatycki postanowiłam, że na obiad przygotuję coś w stylu chińskim.
Nie jadłam kuchni chińskiej przez ponad rok. Przyczyną tego było zjedzenie warzyw chińskich z mrożonki, które były tak paskudne (przepraszam za zwrot), że za każdym razem, gdy widziałam cokolwiek co wchodziło w ich skład robiło mi się niedobrze

Postanowiłam jednak przełamać ten strach- pomyślałam, że przecierz lubię składniki z których robi się dania chińskie, więc jeśli osobiście będę kontrolować każdy etap przygotowań, to w daniu nie znajdzię się nic co przyprawiłoby mnie o mdłości. I tak oto powstało fantastyczne danie, które zasługuje by się nim podzielić.

Zapraszam na przepis!

Przepis

Łączny czas przygotowania Czas smażenia/duszenia Ilość porcji
ok. 12 godzin (moczenie i ogotwanie fasoli) + ok. 1 godzina  ok.6 minut/ 15 minut 1 - 2


Składniki
  • 55g Fasoli mung
  • 140g Pora
  • 75g Kiełków fasoli mung
  • 15g Suszonych grzybów mun
  • 50g Rzodkwi białej
  • 80g Czerwonej papryki
  • 40g Marchewi
  • 50g Cebuli
  • 50g Tofu
  • 2 Ząbki czosnku
  • Ok. 2cm kawałek imbiru
  • 1 Łodyga trawy cytynowej
  • 1-2 Łyżek nierafinowanego oleju kokosowego (polecam użyć sezamowego/ryżowego- ja miałam tylko taki)
Przyprawy
  • 2 Łyżki sosu sojowego (u mnie o obniżonej zawartości soli)
  • 1 Łyżka kurkumy
  • 1 Łyżka świeżo mielonych ziaren kolendry
  • 1 Łyżeczka rozmarynu
  • 1 Łyżeczka mielonego imbiru
  • 0,5-1 Łyżeczki pieprzu cayenne (u mnie ponad 1, ale ja lubię mocno przyprawione)
  • 1 Łyżka płatków drożdżowych


Wykonanie
  1. Fasolę płuczemy, przekładamy do miseczki, zalewamy przegotowaną/źródlaną wodą, pozostawiamy na noc
  2. Fasolę gotujemy w wodzie przez 15 minut, odcedzay i pozostawiamy na sitku
  3. Grzyby przekładamy do miseczki, zalewamy wrzątkiem ok. 3 cm ponad ich poziom i przykrywamy talerzykiem
  4. Czosnek obieramy, zgniatamy i pozostawiamy na min.10 minut
  5. Imbir, cebule, rzodkiew oraz marchew obieramy, rzodkiew i marchew kroimy w słupki, imbir w drobną kosteczkę a cebulę w pióra
  6. Porę, paprykę, trawę cytrynową i kiełki płuczemy i osuszamy ręcznikiem papierowym
  7. Pora i paprykę kroimy w słupki, trawę cytrynową w plasterki
  8. Na dnie garnuszka rozgrzewamy olej
  9. Na rozgrzany olej wrzucamy cebulę, czosnek,imbir i trawę cytrynową, przykrywamy i od czasu do czasu mieszamy
  10. Gdy cebula zeszkli się dorzucamy ziarnka kolendry, rozmaryn, kiełki oraz grzyby bez wywaru- jego użyjemy za chwilkę
  11. Przez ok. 1-2 minut podsmażamy grzyby po czym dodajemy por, rzodkiew i marchew, podsmażamy przez 2 minuty
  12. Po 2 minutach dodajemy fasole mung, paprykę, tofu, sos sojowy oraz przyprawy- wszytsko dokładnie mieszamy (ja zawsze używam drewnianej łyżki) po czym wlewamy wywar z grzybów- w ilości zakrywającej dno (teraz warzywa dusimy i w razie potrzeby dolewamy wywaru), Pozostawiamy na palniku przez 10-15 minut od czasu do czasu mieszając. Gotowe!

SAMCZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz