11 października 2016

Dynia faszerowana kaszą jaglaną i grzybami


Kochani!

Jest 7:00 rano, ja szubciutko piszę post i na cały dzień uciekam na uczelnię.


Lubię moją uczelnie do tego stopnia, że nie przeszkadza mi siedzenie na niej od rana do wieczora, jedyny minus to fakt, że nie mogę tego dnia pójść pobiegać- ale trzeba mieć choć jeden dzień odpoczynku na tydzień- wtorek to właśnie mój "odpoczynkowy" dzień....ale czy na pewno odpoczynkowy?
Stanowczo nie! muszę  przyznać, że gorzej zmęczona jestem po takim dniu na uczelni, aniżeli przebieżce 15km, ale to nic złego- ja po prostu lubię być zmęczona, lepiej mi się śpi.

Już nie zanudzając mam dla Was przepis na dynię faszerowaną kaszą i grzybami (była już faszerowana soczewicą o TUTAJ, więc teraz czas na jeszcze bardziej jesienną wersję).

Serdecznie zapraszam!

Przepis
Łączny czas przygotowaniaCzas pieczeniaIlość porcji
ok. 2 godziny1 godzina1

Składniki
  • min. 500g Dyni hokkaido (waga po obraniu i wypatroszeniu)
  • 50g Kaszy jaglanej
  • 15g Suszonych grzybów
  • 50g Tofu
  • 80ml Mleka sojowego
  • 1 Cebula
  • 3 Ząbki czosnku
  • 1-2 Łyżek nierafinowanego oleju kokosowego
Przyprawy
  • Szczypty soli himalajskiej
  • Szczypty pieprzu
  • 1 Łyżka kurkumy
  • 1 Łyżka granulowanego czosnku
  • 2 Łyżki płatków drożdżowych

Wykonanie:
  1. Czosnek obieramy i rozganiatmy,pozostawiamy na min. 10 minut
  2. Grzyby zalewamy 200ml wrzątku
  3. Kaszę płuczemy i gotujemy w wywarze grzybowym (wraz z grzybami) ok. 20 minut i odstawiamy do wchłonięcia
  4. Tofu, mleko, czosnek i przyprawy blendujemy na krem
  5. Cebulę i czosnek podsmażamy do momentu, aż cebula się zeszkli, dodajemy kaszę i podsmażamy całość przez kilka minut
  6. W misce łączymy przestudzoną kaszę z sosem
  7. Dynię obieramy, kroimy na pół, patroszymy, płuczemi i osuszamy
  8. Przekładamy farsz do dyni
  9. Wstawiamy do lodówki, następnego dnia pieczemy przez godzinę w temperaturze 190 stopni Celsjusza lub od razu pieczemy. Gotowe!

SMACZNEGO!




5 komentarzy:

  1. Potwierdzam- było wspaniałe, ale kiedy dynia nie jest wspaniała? ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł super! Ja mogę dynię jeść i jeść ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również!. Zapraszam do częstych odwiedzin :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do wzięcia udziału w akcji: http://vegespot.pl/akcje/74/sezon-na-dynie/
    Proszę tylko o umieszczenie banerka. :) Można dodać wiele przepisów z jednego bloga.

    OdpowiedzUsuń