24 września 2016

Dynia faszerowana



Kochani!

Już połowa września! Aż ciężko uwierzyć, jak szybko zleciały te wakacje...
Od października czeka mnie "gorący okres" jako, że to ostatni rok licencjata czeka mnie obrona pracy, ale nie ma co się martwić na zapas. Na szczęście udało mi się zaliczyć wszystko w pierwszym terminie i wrześniowa kampania mnie nie dotyczy.

Niby już połowa września, ale pogoda jakby starała się tego nie zauważać. Za oknem 30 stopni Celsjusza i nie zapowiada się, ażeby miało być chłodniej...
Może temperatura na to nie wskazuje, ale zbliżającą się wielkimi krokami jesień widać po długości dnia. Jeszcze tydzień temu, gdy o 19:15 wracałam z biegania słońce dopiero co chowało się za horyzontem, wczoraj gdy wychodziłam pobiegać o 18:40 słońce już zbliżało się ku horyzontowi.
Równonoc jesienna tuż-tuż, a skoro jesień to znowu dynia...

Tak, wiem, że się powtarzam, ale ja na prawdę uwielbiam dynię!
Lubię również, kiedy przygotowanie dania nie zajmuje mi wielu godzin i  mogę zrobić je wcześniej. Tak właśnie jest z dynią/papryką/czymkolwiek faszerowanym. Przygotowujemy wszystko wieczorem, a kolejnego dnia wstawiamy do piekarnika i gotowe!

Zapraszam na przepis!

Przepis
Łączny czas przygotowaniaCzas pieczeniaIlość porcji
ok. 1 godzina 30 minut1 godzina1

Składniki
  • 400g Dyni hokkaido (waga po obraniu i wypatroszeniu)
  • 1 Duży pomidor malinowy
  • 80g Soczewicy czerwonej
  • 80g Tofu
  • 150ml mleka sojowego
  • 1 Łyżka masła orzechowego
Przyprawy
  • Szczypty soli himalajskiej
  • Szczypty pieprzu
  • 1 Łyżka kurkumy
  • 1 Łyżka curry
  • 2 Łyżki płatków drożdżowych

Wykonanie:
  1. Soczewicę płuczemy i gotujemy ok. 10 minut
  2. Tofu, mleko, masło orzechowe i przyprawy blendujemy na krem
  3. Dynię kroimy na pół, patroszymy, obieramy, płuczemi i osuszamy
  4. Pomidora płuczemy
  5. W mice łączymy soczewicę z kremem z tofu
  6. Przekładamy farsz do dyni, na górze kładniemy połówkę pomidora i dociskamy
  7. Wstawiamy do lodówki, następnego dnia pieczemy przez godzinę w temperaturze 180 stopni Celsjusza. Gotowe!

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz