25 września 2016

Ciasto orkiszowo-owsiane z owocami


Misie!

Witajcie, przygotowałam dla Was przepis idealny do popołudniowej kawy. Jest to ciasto drożdżowe z owocami. Ciasto jest miękkie i wilgotne dzięki dyniowemu puree, owoce są tu kwestią indywidualną- użyjcie takich, jakie lubicie najbardziej, aromatyczny cynamon i kardamon nadają mu niepowtarzalnego smaku i aromatu. Nie pozostaje więc nic innego do roboty jak upieczenie ów ciasta!

Ja przygotowałam przygotowałam dwa- jedno ze śliwkami a kiedy tylko spróbowałam wzięłam się za drugie z mango, obydwa równie urocze i co najważniejsze PRZE-PY-SZNE (nie można się od nich oderwać- nie żartuję) To ze śliwkami przypomina ciasto, które zawsze jadałam u babci w niedzielę. Nikt z mojej rodziny go nie lubił, a ja zawsze się nim zachwycałam. To z mango natomiast przygotowałam ze względu, iż nabyłam ostatnio sztukę i nie miałam za bardzo co z nią zrobić. Gorąco polecam!

Zapraszam na przepis!

Przepis
Łączny czas przygotowaniaCzas pieczeniaWymiary foremki
min. 2 godziny50 minut20 x 10


Składniki
  • 110g Mąki orkiszowej
  • 110g Mąki owsianej 
  • 160g Puree z dyni
  • 80ml Mleka sojowego 
  • 1 Łyżka masła orzechowego 
  • 1 Łyżeczka cynamonu cejlońskiego 
  • 1 Łyżeczka kardamonu 
  • 1/2 Łyżeczki soli himalajskiej 
  • 9g Drożdży suszonych 
  • Sok wyciśnięty z jednej pomarańczy 
  • Skórka otarta z jednej pomarańczy

Wykonanie
  1. Mąki przesiewamy do miski
  2. Do garnuszka przekładamy puree dyniowe, mleko sojowe, masło orzechowe, cynamon, kardamon, skórkę z pomarańczy oraz sok z niej, podgrzewamy do połączenia wszystkich składników- mieszanka ma być ciepła
  3. Do mąki dodajemy drożdże, sól oraz zawartość garnuszka, wyrabiamy łyżką ciasto (będzie się kleić)
  4. Do foremki wyłożonej papierem do pieczenia przekładamy ciasto i odstawiamy na min. 1 godzinę do wyrośnięcia
  5. Pieczemy w 180 stopniach Celsjusza przez 45 minut po czym obniżamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy jeszcze przez 10 minut. Pozostawiamy do wystudzenia w piekarniku. GOTOWE!

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. wygląda bardzo fajnie, skusiłabym się na duży kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za pierwszu komentarz na blogu, ciacho smakuje równie dobrze jak wygląda polecam i pozdrawiam! :D

      Usuń