02 sierpnia 2016

Orkiszowe bułeczki z borówkami


Kochani!

Kupiłam ostatnio sporo borówek, gdyż ich cena teraz jest stosunkowo niska, nie za bardzo wiedziałam jak je wykorzystać oprócz zjedzenia jako jednej z porcji owoców.

Przypomniałam sobie jak będąc dzieckiem jeździłam z bratem i tatą nad wodę a mama zawsze szykowała nam jagodzianki. Były potwornie słodkie, ale jak każdemu dziecku, tak i mnie smakowały.
Jako, że prawie wcale cukru nie używam (nie mówię o naturalnie występującym), w moich bułeczkach również go nie ma. Jest za to kawałek banana, troszkę karobu i masła orzechowego.

Zatem przed Państwem wspaniałe bułeczki ani słodkie ani wytrawne po prostu w sam raz!

Zapraszam na przepis!

Przepis

Łączny czas przygotowania Czas pieczenia Ilość sztuk
ok. 2,5 godziny ok. 20 minut 6


Składniki
  • 300g Mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 150ml Ciepłego mleka sojowego
  • Pół banana
  • 30g Masła orzechowego
  • 6g Suchych drożdży
  • 1 Płaska łyżeczka soli himalajskiej
  • 2 Łyżeczki karobu
  • 200g Borówek amerykańskich/jagód + łyżka skrobi ziemniaczanej (ja pominęłam, bo zapomniałam- efektem tego są fioletowe plamy na bułeczkach)


Wykonanie
  1. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy drożdże oraz sól
  2. Mleko podgrzewamy w garnuszku, aby było ciepłe 
  3. Do miski dodajemy rozgniecionego banana, karob oraz masło orzechowe
  4. Partiami dolewamy mleko i ugniatamy ciasto przez ok. 5 minut- powinno być zwarte i elastyczne, ale nie klejące
  5. Ciasto przykrywamy ściereczką/ręczniczkiem i  pozostawiamy na min. 1 godzinę 30 minut w ciepłym miejscu
  6. Po tym czasie dzielimy ciasto na 6 równych części
  7. Każdą część rozwałkowujemy na okrąg wielkości dłoni (bez palców)
  8. Na środku okręgu kładziemy borówki, posypujemy odrobiną skrobi, ciasto zamykamy poprzez zrobienie kieszonki i ukulanie je w dłoniach na kształt bułki, delikatne popychając borówki w stronę gdzie jest zamknięta kieszonka, aby ciasto wokół borówek było jednakowej grubości. 
  9. Takie bułeczki układamy na papierze do pieczenia a papier do pieczenia na kratce
  10. Bułeczki przykrywamy ściereczką/ręczniczkiem i pozostawiamy w ciepły miejscu na min. 30 minut.
  11. Pieczemy w temperaturze 200 stopni Celsjusza przez ok. 20 minut

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz