12 sierpnia 2016

Chili sin carne?




Kochani!

Wczoraj na obiad przygotowałam chili sin carne...no prawie.
Dlaczego prawie? Już tłumaczę.

Chili con carne czyli po prostu chili z mięsem to potrawa kuchni amerykańskiej. Jej podstawą są: mięso, papryka, pomidory, cebula, czosnek, kukurydza oraz fasola. Sin carne oznacza "bez mięsa", czyli wersja odpowiednia dla wegetarian/wegan. Ów potrawa jest mocno przyprawiana (w końcu to chili), a najważniejszymi przyprawami są pieprz oraz kmin rzymski (kumin)....

I tu właśnie rodzi się moje "prawie".

Czytałam gdzieś, że ludzie dzielą się na tych, którzy kumin uwielbiaja oraz tych, którzy nie są w stanie go znieść. Pech chciał, że ja należę do tych drugich, dlatego też w daniu przygotowanym przez mnie nie znajdziecie kuminu (mięsa oczywiście też nie znajdziecie, ale raczej nikt z Was się go nie spodziewa ;) )

Mimo wyżej wymienionych braków danie wyszło cudowne i gorąco zachęcam do wypróbowania przepisu bo jego przygotowanie to "bułka z masłem"!

Zapraszam na przepis!

Przepis
Łączny czas przygotowania Czas duszenia Ilość porcji
ok. 25 minut + 1 godzina (gotowanie fasoli)  + 12 godzin (moczenie fasoli) 15 minut 1 - 2


Składniki
  • 75g Fasoli kidney (waga suchej)
  • 200g Czerwonej papryki (użyłam romiro)
  • 200g Pomidorów malinowych
  • 50g Ziaren obranych z świeżej kolby kukurydzy
  • 50g Cebuli ( ja użyłam białej, gdyż tylko taką miałam, czerwona będzie tu idealna)
  • 5 Łyżek ajvaru (przecieru pomidorowego)
  • 3 Ząbki czosnku
  • Kawałek imbiru
  • 1 Łyżka nierafinowanego oleju kokosowego
Przyprawy
  • 1 Paska łyżeczka pieprzu cayenne (lub więcej tak ja u mnie)
  • 2 Łyżki czerwonej słodkiej papryki
  • Szczypta czerwonej papryki ostrej
  • 1 Łyżka rozmarynu
  • 1 Łyżka świeżo mielonych ziaren kolendry
  • Szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 Łyżka kurkumy
  • Szczypta soli himalajskiej
  • Duża szczypta suszonej cebuli


Wykonanie
  1. Fasolkę moczymy przez min.12 godzin (noc), następnego dnia gotujemy 1 godzinę
  2. Czosnek obieramy, rozgniatamy i pozostawiamy na min.10 minut
  3. Paprykę, pomidory, ziarna kukurydzy oraz cebulę płuczemy i osuszamy papierowym ręcznikiem
  4. Paprykę ostrożnie obieramy obieraczką do warzyw (opcjonalnie)
  5. Pomidory traktujemy blenderem (można również zrobić to ręcznie, przy użyciu tłuczka do ziemniaków- ja tak robiłam), do musu z pomidorów dodajemy ajvar/przecier
  6. W garnuszku rozgrzewamy olej 
  7. Dodajemy pokrojone w drobną kosteczkę cebulę, imbir oraz czosnek
  8. Kiedy się zarumienią ( u mnie trawało to dosłownie chwileczkę) dodajemy 1 łyżkę czerwonej słodkiej papryki, paprykę ostrą, rozmaryn, suszoną cebulę, ziarna kolendry oraz gałkę muszkatałową, podsmażamy (kilka sekund tak, aby przyprawy się nie przypaliły)
  9. Dolewamy masę pomidorowo-ajvarową i mieszamy w celu połączenia masy z przyprawami
  10. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, ziarna kukurydzy, fasolę oraz kurkumę
  11. Dusimy warzywa przez 15 minut, po ok.13 dodajemy sól oraz 1 łyżkę czerwonej słodkiej papryki. GOTOWE!

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz