04 sierpnia 2016

Boczniaki w pomidorowej kapuście kiszonej




Kochani!

Przygotowałam dla Was przepis z wykorzystaniem kapustki kiszonej którą robiłam o tutaj.
Bardzo lubię kapustę kiszoną, przypomina mi dzieciństwo i zapach bigosu robionego przez moją Mamę. Nadal go robi, tyle że moja rodzina to mięsożercy i zawsze jest w nim kiełbasa.
Mój dzisiejszy przepis może odrobinę smakiem przypomina bigos, ale z pewnością nie znajdziecie w nim niczego zwierzęcego.
Są w nim natomiast boczniaki, które warto włączyć do jadłospisu, gdyż zaliczane są one do grzybów leczniczych.



Przepis
Łączny czas przygotowania Czas duszenia Ilość porcji
ok. 25 minut + 12 godzin (moczenie + gotowanie fasoli) 15 minut 1-2


Składniki
  • 200g Boczniaków
  • 200g Kiszonej kapusty
  • 100g Tofu
  • 55g Fasoli kidney (waga przed ugotowaniem)
  • 4 Ekologiczne pomidorki cherry
  • Pęczek szczypiorku
  • 2 Łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1-2 Łyżek nierafinowanego oleju kokosowego
  • 150ml Mleczka kokosowego/innego roślinnego
Przyprawy
  • 1 Łyżka sosu sojowego
  • 1 Łyżeczka lubczyku
  • 1 Łyżeczka suszonej natki pietruszki
  • 1 Łyżeczka świeżo mielonych ziaren kolendry
  • 1 Łyżeczka rozmarynu
  • 1 Łyżeczka słodkiej papryki mielonej
  • 1 Łyżeczka słodkiej wędzonej papryki mielonej
  • 1 Łyżeczka kurkumy
  • 2 Łyżki płatków drożdżowych
  • Szczypta pieprzu


Wykonanie
  1. Fasolę płuczemy i moczymyę przez ok. 12 godzin, odlewamy wodę, przekładamy do garnka i gotuje przez ok. godzinę do miękkości
  2. Boczniaki płuczemy na durszlaku i wyciskamy je dłońmi z nadmiaru wchłoniętej wody
  3. Czosnek obieramy, zgniatamy i pozostawiamy na min. 10 minut
  4. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę 
  5. Na dnie garnuszka rozgrzewamy olej
  6. Na rozgrzany olej wrzucamy cebulę oraz pokrojony w kosteczkę czosnek, podsmażamy
  7. Gdy cebula zacznie się rumienić dorzucamy boczniaki, kapustę kiszoną i pomidorki, podsmażamy przez chwilkę
  8. Dodajemy przecier pomidorowy, mleko kokosowe, przyprawy (z wyjątkiem płatków drożdżowych) mieszamy
  9. Dusimy przez ok. 8 minut co jakiś czas mieszając, pilnujemy aby na dnie zawsze było mleko- w razie potrzeby dolewamy do przykrycia dna (ja dolewałam ok. 3 razy minimalne ilości)
  10. Płuczemy szczypiorek i osuszamy ręcznikiem papierowym
  11. Po 8 minutach dodajemy sos sojowy,  płatki drożdżowe, fasolę, tofu i mieszamy
  12. Dusimy jeszcze przez ok 7 minut po czym wyłączamy palnik, dodajemy posiekany szczypiorek i mieszamy. GOTOWE!


SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz