24 lipca 2016

Kapusta kiszona



Witajcie kochani!

Mam dla Was przepis na kapustę kiszoną. Ja uwielbiam kiszonki i staram się je robić w domku, żeby nie jeść sklepowych z dodatkiem zwykłej soli.

O jej właściwościach zdrowotnych podejrzewam, że każdy z Nas czytał, a jeśli nie to napomknę, że to skarbnica witaminy C. Jest również bardzo zasobna w witaminy z grupy B, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Dlatego też- zapraszam do kiszenia!

Przepis
Czas kiszenia Czas przygotowania Ilość gotowego produktu
min. 1 miesiąc ok. 4,5 godziny 2,75l


Składniki
  • Główka kapusty
  • 4 Duże marchewki
  • 1 Jabłko
  • Sól himalajska
Przyprawy
  • Kminek
  • Gorczyca
  • Kolendra
  • Rozmaryn
  • Pieprz

Wykonanie
  1. Kapustę szatkujemy, porządnie myjemy, osuszamy i  przekładamy do czystych misek
  2. Zasypujemy ok. 1 łyżką soli na miskę średniej wielkości i dokładnie wcieramy sól w kapustę za pomocą dłoni (ja miałam 3 miski) po czym przykrywamy miski talerzami.
  3. Pozostawiamy na min. 4 godziny aby puściła soki
  4. Wyparzamy słoiki za wrzątkiem (ja gotuję wodę w czajniku, wrzątek wlewam do słoika odczekuję ok. 5 minut i wylewam po czym pozostawiam do wyschnięcia)
  5. Marchew i jabłko obieramy i trzemy na tarce o średnich oczkach
  6. Kiedy kapusta już puści soki (zmniejszy się również jej objętość) dodajemy marchew, jabłko i przyprawy (robię to na oko, jeżeli nie lubicie dużej ilości przypraw do dajcie mniej, jeżeli lubcie przyprawione to więcej- według Waszego gustu)
  7. MIESZAMY
  8. Przekładamy do słoików do 2/3 wysokości (wyszły mi dwa 1l, jeden 500ml, jeden 250ml)
  9. Zostawiamy w szafce kuchennej na min.1 miesiąc
  10. Po otwarciu przechowujemy w lodówce.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz