22 lipca 2016

Bułeczki!




Kochani!

Dziś prezentuję przepis na bułeczki orkiszowo-gryczano-owsiane. Nie są to obwarzanki pomimo tego, iż wyglądem mogą je przypominać.

Bułeczki najlepiej smakują z mlekiem roślinnym gdyż same są zapychające jak to bułeczki. Jadłam je z puree dyniowym, które akurat miałam w lodówce i z pastą z fasoli na którą przepis jest o TUTAJ. Tak sobie myślę, że pyszne byłyby z owocowym musem....tylko już się skończyły a ja nie wpadałam na to wcześniej.

Bułeczki zrobiłam z mąki orkiszowej, gryczanej oraz owsianej z których tylko orkiszowa to pszenica- ograniczam jej używanie w jadłospisie.

Bułeczki te są wytrawne, ale można zrobić je w wersji słodkiej poprzez posmarowanie ich np. syropem klonowym i jestem pewna, że będą PRZ-PY-SZNE!

Zapraszam na przepis!
Przepis
Łączny czas przygotowania Czas pieczenia liczba sztuk
ok. 2,5 godziny 20 minut 11


Składniki
  • 200g Mąki orkiszowej
  • 200g Mąki gryczanej
  • 180g Mąki owsianej
  • 20g Siemienia lnianego
  • 15g Suszonych drożdży
  • 3 Łyżki puree z dyni (można zastąpić 10g siemienia lnianego)
  • 200ml Cieplej wody
  • 100ml Mleka roślinnego (użyłam sojowego)
  • 2 Łyżki nierafinowanego cukru
  • 1 Łyżeczka soli himalajskiej

Wykonanie
  1. Siemię lniane zalewamy wrzątkiem jedynie do przykrycia i odstawiamy na min. 10 minut.
  2. Mąki przesiewamy do miski, dodajemy drożdże, cukier, sól, puree z dyni, siemię lniane.
  3. Ciepłą wodę i mleko wlewamy do miski, ugniatamy elastyczne ciasto i formujemy w kulę.
  4. Miskę przykrywamy szmatką/ręczniczkiem i odstawiamy w ciepłe miejsce na min. 1,5 godziny. Po tym czasie ciasto przekładamy na stolnicę, formujemy wałek i dzielimy go no ok. 12 części.
  5. Każdą część ugniatamy, formujemy w wałek o długości ok.60 cm, wałek zginamy w pół i owijamy dwie części ze sobą w "warkocz" po czym sklejamy końce aby powstało koło.
  6. Układamy na papierze do pieczenia, aby łatwiej było przenieść je na blaszkę/kratkę (ja zawsze piekę na kratce na której kładę papier do pieczenia) i silikonowym pędzelkiem smarujemy je delikatnie mlekiem sojowym (w wersji słodkiej np. syropem klonowym) obsypujemy sezamem i przykrywamy ręczniczkiem/szmatką na min. pół godziny.
  7. Pieczemy w temperaturze 200 stopni Celsjusza przez ok. 20 minut (wszystko zależy od waszego piekarnika- po 20 minutach sprawdź czy już są dopieczone) 

SAMCZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz