26 maja 2017

Wiejskie kotlety z surówką z młodego selera


CZEŚĆ!

Dzień dobry! Najlepsze życzenia dla wszystkich Mam! Nie było mnie tu wczoraj, gdyż natłok obowiązków nie daje mi nawet czasu na sen... Byle do lipca! Piąteczki na szczęście mam wolne, więc mogę szybciutko podzielić się z Wami przepisem i iść na ekspresową przebieżkę!

Do sedna- dziś mam dla Was przepis na wspaniałe (!) wiejskie kotleciki. Wykonane z zimniaków tofu wędzonego i kaszy jaglanej. Do tego kilka przypraw- w tym czarna sól czarna, która w smaku przypomina jajka.

Do kotletów przygotowałam sezonową surówkę bazującą na młodym selerze oraz młodej kapustce. Aby podnieść walory zdrowotne i zapełnić talerz przygotowałam brokuł na parze. Całość komponuje się wyśmienicie i żałowałam, że nie przygotowałam więcej tych pysznych kotletów!

Ja uciekam, a Wam życzę spokojnego popołudnia!



Kotlety
  • 250g Wczesnych zimniaków, ugotowanych na parze (ewentualnie w wodzie) w mundurkach, obranych i ugniecionych na puree
  • 100g Tofu wędzonego
  • 50g Kaszy jaglanej, ugotowanej z łyżką cebuli granulowanej, łyżeczką czosnku, szczypta soli i pieprzu.
  • 1 Duża cebula, bardzo drobno posiekana
  • 1 Łyka oliwy z oliwek extra virgin + do posmarowania kotletów z zewnątrz
Na łyżce oliwy szklimy drobno posiekaną cebulę. W misce łączymy ziemniaki z tofu, podsmażoną cebulą oraz przyprawami- robiłam to tłuczkiem do ziemniaków i widelcem- masa ma być zwarta, bez widocznych kawałków tofu.

Formujemy cztery grube prostokątne kotlety i obtaczamy w ugotowanej kaszy jaglanej. Wstawiamy do lodówki na min. 30 minut- można na całą noc. Następnie za pomocą pędzelka (ewentualnie naszych paluszków) smarujemy kotlety oliwą z oliwek i układamy na kratce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni Celsjusza i pieczemy do momentu, aż kotlety będą rumiane- ok. 45 (gdy jedna strona będzie rumiana odwracamy na drugą)

Surówka


  • 1 Młoda kapusta, opłukana i drobno posiekana
  • 1 Pęczek młodego selera, bez liści- sam korzeń i łodygi. opłukany i drobno posiekany
  • 1 Pęczek rzodkiewki, opłukanej i posiekanej w drobniutką kosteczkę
  • 1 Ogórek, obrany i posiekany tak samo jak rzodkiewka
  • 1 Gruszka, obrana i starta na tarce o grubych oczkach
  • 1 Duża cebula, bardzo drobno posiekana
  • Sok wyciśnięty z jednej cytryny
  • 2 Łyżeczki octu jabłkowego
  • 1 Łyżka ulubionego oleju/oliwy
  • Sól himalajska i pieprz- do smaku
  • 1 Łyżeczka ksylitolu/cukru nierafinowanego

Składniki bardzo dokładnie łączymy w misce za pomocą dłoni (mocno uciskamy, aby puściły soki). Przekładamy do słoika i wstawiamy na noc do lodówki- lub przynajmniej na jedną godzinkę.

+ Brokuł na parze do podania

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz